İçeriğe geç

Teslim Edilmeyen Ürün Nereye Şikayet Edilir

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68/3. maddesine göre; tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm merciine başvurulabilir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.

Aldığım ürün gelmedi nereye şikayet edebilirim?

Öte yandan Bakanlığa bağlı “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” ise tüketicilerin sorunlarına çözüm sunulduğu, uyuşmazlıklarının çözümü için başvuruların ilgili mercilere iletildiği bir çağrı merkezi uygulaması olarak hizmet veriyor.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.

Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

İnternetten alınan ürün teslim edilmezse ne olur?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.

Geç teslim ayıp mıdır?

Konu. Türk Borçlar Kanunu’ndaki sözleşmeye aykırılık ilkesinin aksine, TKHK md.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.

Teslimat süresi geçerse ne olur?

Söz verilen teslimat süresi 30 günü geçemez. Bir web sitesinden satın alım yaparken, satıcının ürünün elli gün içinde teslim edileceğini söyleme seçeneği yoktur. Satıcı bu süre içinde tüketiciye teslim ederek yükümlülüğünü yerine getirmezse, tüketici sözleşmeden çekilebilir.

Kargo teslim edilmezse nereye şikayet edilir?

Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.

Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?

Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabilmektedir.

İnternetten aldığım ürün elime ulaşmadı. Ne yapmalıyım?

Satın aldığınız fiyat ve adete bağlı olarak öncelikle Tüketici Hakem Heyeti’ne, ardından Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurabilirsiniz. Ürünün belirtilen tarihte ulaşmadığını beyan ederseniz paranızı iade alabilirsiniz.

184 şikâyet edince ne olur?

İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.

Alo 130 ne işe yarar?

Ürün Güvenlik Raporu ve Şikayet Bildirimi.

Alışveriş şikayetleri hangi bakanlığa yapılır?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi.

Para iadesi yapmayan nereye şikayet edilir?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Parasını verdiğim ürün gelmedi ne yapmalıyım?

Öncelikle ürünü hangi siteden satın aldığınız önemlidir. Satın aldığınız ürün size ulaşmadıysa ödediğiniz tutarın iadesi için yasal işlem başlatabilir veya şartlar sağlanmışsa savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz.

Paramı vermeyen işyerini nereye şikayet edebilirim?

Tazminat ödemeyen işvereni nereye şikayet edebilirsiniz? Tazminat ödemeyen işvereninizi ALO 170 ihbar hattına veya Çalışma ve İş Kurumu il müdürlüklerine şikayet edebilirsiniz.

Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, tüketicilerimizin sağlık, can ve mal güvenliğini tehdit eden ürünler hakkında bilgi edinmelerini sağlıyor.

Tavsiyeli Bağlantılar: Lağım Sineği Mikrop Taşır Mı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

jetbahis escort bursa şişli escort escort ankara maltepe escort casibom