Bir şirketi nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Borsa aracı kurumları kim denetler?
Müfettişler, aracı kuruluşun merkez ve merkez dışı kuruluşlarının faaliyetlerinin, sermaye piyasası mevzuatı ve ilgili mevzuat hükümleri ile aracı kuruluşun tüzüğü ve yazılı iç kontrol prosedürleri çerçevesinde kontrol ve izlenmesinden sorumludur.
Spk kime bağlı?
Kurul, idari ve mali özerkliğe sahip, kamu hukukuna tabi tüzel kişiliğe sahip olup, kendisine verilen görev ve yetkileri kendi sorumluluğu altında bağımsız olarak yerine getirir ve kullanır. Kuruldan sorumlu Bakanlık Maliye ve Hazine Bakanlığı’dır.
İstanbul borsası nereye bağlıdır?
Borsa İstanbulBİSTTürüBorsaKonumuSarıyer, İstanbul, Türkiye,Koordinatlar41°6′35.9″N 29°2′18.
Borsa ile ilgili şikayetler nereye yapılır?
Borsa işlemleri dışındaki uyuşmazlıklarda; Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) tüzüğü çerçevesinde Müşteri Uyuşmazlıkları Tahkim Mahkemesi’ne zarar, ziyan ve tazminat taleplerinin iletilmesi imkânı bulunmaktadır.
184’e şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Borsada 5 gün kuralı nedir?
Midas’ta PDT diye bilinen bir kural var; 5 gün içinde günde toplam 3 kez alım satım yapabilirsiniz. Bu kuralın neye dayandığını anlamıyorum. ABD’de bu kural günde 5 veya daha fazla işlem için geçerli; yani haftada rahatlıkla 20’ye kadar işlem yapabilirsiniz.
Yatırım şirketlerini kim denetler?
Sermaye Piyasası Komitesi – Denetim.
Borsada şirket batarsa ne olur?
Borsa İstanbul’da işlem gören bir şirketin iflas ilan etmesi durumunda borsa önlem almalıdır. Şirket iflas ilan ederse veya mali sıkıntıya girerse borsa şirketin hisselerini borsadan çıkarabilir. Bu, hisselerin borsada işlem göremeyeceği anlamına gelir.
SPK hangi durumlarda ceza verir?
Piyasa dolandırıcılığı suçunu tehlikeli bir suç olarak tanımlayan kanun koyucunun amacı, sermaye piyasası araçlarının fiyatlarını, fiyat değişimlerini, arz ve talebini, yanlış veya yanıltıcı izlenim yaratacak şekilde etkilemeyi amaçlayan işlemleri yapanları cezalandırmaktır.
2024 SPK Başkanı Kim?
SPK Başkanı İbrahim Ömer Gönül, “2024 Ekim ayı sonu itibarıyla halka arzı tamamlanan 31 şirket piyasadan toplam 55,9 milyar lira kaynak sağladı” dedi.
Yatırım tavsiyesi suç mudur?
Mevcut düzenlemeler çerçevesinde yatırım tavsiyesi genellikle diğer kurumlara veya özel kişilere izin verilmez. Lisans olmadan yatırım tavsiyesi vermek bir suçtur ve 2 ila 5 yıl hapis cezası ve elde edilen kârın en az üç katı para cezası ile cezalandırılır.
Borsa hangi bakanlığa bağlıdır?
Odalar, borsalar, TOBB ile bunlara bağlı ve bağlı kuruluşlar Ticaret Bakanlığı’nın denetimine tabidir.
Borsa İstanbul özel mi devlet mi?
Bu bağlamda, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’na dayanılarak kurulan Borsa İstanbul, özel hukuk tüzel kişiliğine sahip bulunmaktadır.
Borsa kimin elinde?
New York Borsası (NYSE), dünyanın en büyük borsasıdır ve NYSE Euronext Group’a aittir. NYSE, ABD’nin New York kentinde bulunduğu caddenin adı olan “Wall Street” olarak da bilinir.
170’e şikayet edince ne olur?
İsminin gizli kalmasını istediğini belirterek şikayette bulunabilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan işyerleri, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenecektir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanacaktır.
Bir işyerini nereye şikayet edebilirim?
Çalıştığınız kurumun iş hukukuna aykırı bir şekilde size karşı işlem yapması halinde ALO 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ne veya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’ne şikâyette bulunabilirsiniz.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı: Kira Artışı ve Finansal Zorluklar
Firma şikayeti nereye yapılır?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.